Tartumaa haridusspetsialistid läbisid unikaalse arenguprogrammi
Tartumaa haridusspetsialistide arenguprogramm jõudis lõpusirgele. Programm tõi kokku Tartumaa kõigi kohalike omavalitsuste haridusametnikud ning ka ühe külalisosaleja Põlvamaalt. Programmi viis koolituspäeva andsid võimaluse minna hariduskorraldusega seotud teemadesse süvitsi ja vahetada erinevaid teadmisi ja kogemusi. Eriline oli koolituspäev, mil meiega ühinesid Tartumaa koolijuhid ja mõned omavalitsusjuhid. ✨
Programm algas haridusspetsialisti ülesannetes süsteemsuse loomisega ning hindasime, milliste teemadega on omavalitsuste hariduskorralduses väga hästi ja mis vajab rohkem tähelepanu. Usume, et tulemuslikkus algab strateegiliselt planeerimisest, mille osa on ka andmete kogumine ja kvaliteedisüsteemi loomine ning seiramine. Loomulikult on tähtsal kohal haridusasutuste eelarve kujunemise mudeldamine ja eelarve kasutamisega seotud kokkulepped. Kõikide ülesannete juures on oluline haridusspetsialistidel ennast hoida, produktiivsemalt oma aega juhtida ja julgemalt oma tööst rääkida.
Teine koolituspäev keskendus haridusvaldkonna õigusruumi loomisele. Rääkisime õigusaktide koostamise protsessist ning sellega seotud väljakutsetest ja võimalustest, andsime ülevaate õigusaktidest, mis koolis peaks olema vastu võetud, rääkisime veelgi lähemalt kvaliteedisüsteemist ja seiramisest, huvide konfliktist, haldusmenetluse fookuskohtadest. Eraldi tähelepanu pöörasime hoolekogu ülesannetele ja rollijaotusele, kus on väljakutseks kooli pidaja esindaja ja haridusspetsialisti vahelise suhte loomine.
Tegelesime teadlikult usaldusliku suhte tugevdamisega koolijuhtide ja kooli pidajate vahel, vaatasime koos üle osapoolte ülesanded, ootused ja vastutuse, leidsime mitmeid vajadusi selgeteks kokkulepeteks. Keskendusime ka tööandja brändile, koolijuhtide värbamisele ja (sisse elamise) toetamisele, mentorluse võimalustele, kooli arengu vestluse ja koolijuhi arenguvestluste läbiviimisele.
Vaatasime inimeste käitumistüüpe ja jagasime nippe suhtlemiseks.
Rääkisime ka poliitikast ja poliitika kujundamisest ning erinevatest valitsemismudelitest ning arutlesime, kes siis on kohapealsed poliitikakujundajad. Rääkisime avatud valitsemisest ja kaasamisest. Võtsime fookusesse volikogu ja komisjonide ülesanded. Leidime seoseid hariduseluga tihedalt seotud valdkondade vahel ning nuputasime, kuidas koostöös sihte seada, rääkisime võrgustikutööst, kombineeritud võrgustikest ning võrgustikutöö tegevuskava vajadustest.
Viimasel koolituspäeval keskendusime muudatuste juhtimise mudelitele, mis aitavad igapäevaselt muudatustega seotud väljakutseid maandada, rääkisime sellest, kui oluline on suurte ümberkorralduste puhul tugineda andmetele, kaaluda alternatiive ning nende võimalusi ja ohtusid ning mõelda ka muudatuse mõju mõõtmise võimalustele. Rõhutasime üle muudatuse tegevusplaani vajalikkuse ning õigusaktide ja seletuskirjade olulisuse ümberkorralduste planeerimisel.
Kõiki koolituspäevi rikastasid erinevad omavahelised arutelud hariduskorralduse kitsaskohtade ja lahenduste osas. Arenguprogrammi oluliseks osaks pidasid osalejaid ka lühikesi kodutöid, mis aitasid kuuldut kinnistada ning suunasid ja innustasid praktilistele tegudele.
Usume, et arenguprogramm andis osalejatele tuge ja julgustust haridusuuendusteks ning oma töö süsteemsemaks planeerimiseks.
Tagasiside osalejatelt meie arendusprogrammile:
⭐ Jätkake samas vaimus – olete äge duo!
⭐ Väga hea kombinatsioon ja üksteise täiendamine!
⭐ Olete mõnusalt hea meeskond, kes täiendavad teineteist.
⭐ Mõnusad ja head koolitusmaterjalid.
⭐ Hea, et oled võtnud eesmärgiks oma oskuste ja teadmiste jagamise suuremale ringile. Sellest võidavad kõik!
Aitäh Tartumaa Omavalitsuste Liidule, kes väärtustavad haridust ning selle programmi käivitasid.
Suur tänu kõigile osalejatele ja tagasisidele! Meie soovitusindeks on 9,2/10-st – oleme uhked ja tänulikud! ⭐
Inspiratsiooninurk ✨
Hea elu – õppetunnid maailma pikimast õnneuuringust
Hea elu teaduslikult tõestatud saladus on tegelikult väga lihtne: mida tugevamad on meie suhted, seda tõenäolisemalt elame õnnelikku ja üldiselt tervemat elu. Kuidas siis selliseid suhteid saavutada? Mis teeb ühest elust hea elu?
Küllap on igaüks meist seda endalt küsinud ja mõelnud, kas tema tehtud valikud on ikka need kõige paremad. See raamat annab küsimusele heast elust vastuse, mis tugineb maailma kõige ulatuslikumale kestvusuuringule. Harvardi ülikooli teadlased tegid sellega algust 80 aastat tagasi ja uuring kestab ikka veel.
Robert Waldinger ja Marc Schulz avavad selles raamatus pöördelise tähtsusega õnneuuringu tausta. Nad seovad teadusliku täpsuse, traditsioonilised tarkused, uskumatud tõestisündinud lood ja konkreetsed soovitused terviklikuks teoseks, mis tõestab veenvalt, et heaolu ja võime elust rõõmu tunda, on täielikult meie endi kätes.